צילומי שיניים ופה

צילומי שיניים ופה, הם שיטת הדמיה שכיחה ובסיסה בהליך הבדיקה והאבחנה במרפאת השיניים. מבנה השן והרכבה הביולוגי, יכולים לאפשר שימוש בטכנולוגיית רנטגן באמצעות צילומי פה במקום, כאשר רופא השיניים מבחין מיד את הבעיה הקיימת, את מבנה השיניים ואז יוכל להתחיל בתכנון הטיפול הדרוש התאם לצילומים.  אחד מצילומי השיניים המוכרים והמעמיקים יותר, היו צילום פנורמי, אשר מצלם את כל השיניים והמבנה. בצילום זה ניתן לראות את שתי הלסתות. צילום זה מבצעים לרוב לפני עקירת שן מורכבת, השתלת שיניים, או צורך בזיהוי של מחלות וגידולים בחלל הפה.

גם צילום סטאטוס הנו אחד מצילומי השיניים הנפוצים בסדרה של עד 21 צילומים. זוהי רמת דיוק גבוהה של צילום שיניים. צילום זה, נעשה לרוב במהלך תכנית גיבוש של תכנית שיקום הפה שכולל שחזורים, טיפולי שורש וטיפולי חניכיים. גם צילום נשך הנו הצילום הנפוץ ביותר בצילומי השיניים. צילום זה, כולל בין 2-4 צילומי שיניים ומטרתו היא זיהוי עששת באזורים שאינם גלויים לעין כגון מגע בין שתי שיניים סמוכות.

 

היתרונות של קרני X לרופאי השיניים ומטופליהם

 קרני ה-X, מספקים לרופא השיניים מידע רב, אשר באמצעותו, רופא השיניים יכול לקבל מידע רב כגון חורים בשיניים, הבדיקה של בריאות שורש השן והעצם המקיפה אותה. באמצעות צילומי פה במקום, ניתן יהיה לפקח על בריאות השיניים והלסת בקרב המטופלים. מלבד צילומי השיניים, במקרים מסוימים, כגון לפני כירורגיה של שיניים ופה, רופא השיניים ישלח את המטופלים לצילום CT, מה שעשוי אף למדוד בצורה מדויקת מרחקים וגדלים אנטומיים לפני התקנה למשל של שתלים דנטאליים.

 

לסיכום– צילומי השינים, משמשים את רופא השיניים לאבחן בעיות שונות, בפה ובלסת כך שבאמצעות צילומי שיניים ופה, יוכל הרופא לאבחן חורים בשן, עששת וכן איבוד מסת העצם. גם שיניים מוסתרות, כגון שיני בינה ניתן יהיה להבחין באמצעות צילומי פה ושיניים.

 

צילומי פה במרפאת רחביה

 רופאי שיניים תמיד מבצעים צילומי פה במקום, על מנת לדעת מה מצב השיניים וחלל הפה. במרפאת רחביה, מבצעים תמיד צילומי פה מקיפים, בכדי לדעת את התכנית הטיפולית של כל מטופל. יום בצילומי שיניים בטכנולוגיה משוכללת במרפאת רחביה, ניתן לבצע צילום באזור ממוקד בלבד מה שמקטין את הקרינה בעת הצילום. במרפאת רחביה, עובדים שני רופאים בכירים מארה"ב,  צוות שינניות וסיעות שיניים, אשר מטפלים במסירות, מקצועיות ואדיבות במטופלי המרפאה. ניתן לבצע את כל הטיפולים החל משיננית, הלבנת שיניים, שתלים, טיפולי חניכיים בשיטה היחידה בארץ  שהיא שיטת  ANALAP.