ד"ר דוד שלסל, DDS

 

קשה להאמין באיזו תדירות אני נתקל בשאלה הזאת. האמת היא, הדרך לשיפור החיוך יכולה להיות פשוטה או מורכבת, או איפשהו בין שתי הקצוות האלה. כל מקרה נידון לגופו. נדון במספר שיטות שרופאי השיניים יכולים ליישם בנסיבות השונות. אציין את השיטות בסדר יורד מהשיטה השמרנית ביותר.

לעיתים קרובות הלבנת השיניים גורמת לשינוי מרשים בחיוך. אם השיניים במצב טוב וממוקמות נכון, מטבען הן יכולות להיות בעלות צבע כהה יותר או שצבען השתנה עם הגיל. קיימים שלושה טיפולים ליישום בנסיבות אלה.

ראשית קיימת הלבנה ביתית. יוצרים סד אינדיבידואלי דק, נוח וגמיש שכאשר הפציינט בביתו הוא שם בתוכו חומר הלבנה. קיימים סוגים שונים של ג'ל הלבנה אשר משתמשים בהם למשך 15 דקות ועד ללילה שלם במשך השינה. לכל סוג ג'ל יתרונות וחסרונות.

האופציה השנייה היא לבצע את ההלבנה בקליניקה של רופא השיניים. מורחים ג'ל הלבנה למשך שעה ואחר כך לא דרוש טיפול נוסף מעבר לתחזוקה רגילה של השיניים. האופציה השלישית עבור אלה שרוצים שיניים לבנות במיוחד נקראת הלבנת שיניים עמוקה שהיא שילוב של שתי השיטות בטכניקה שפותחה על ידי מומחה עולמי להלבנת שיניים בקליפורניה.

אורתודונטיה

שיטה מעולה שמשנה באופן מרשים את החיוך היא השימוש באורתודונטיה. מעבר ליתרונות התפקודיות של טיפול אורתודונטי, השינויים האסתטיים יכולים להיות יוצאים מן הכלל. חלק מהאתגרים האסתטיים איתם מתמודדים פציינטים הם שיניים עליונות או תחתונות לא ישרות או צפופות, חיוך עם חניכיים בולטות, ומנשך פתוח. פציינט יכול לסבול מסנטר נסוג או לסת תחתונה ו/או עליונה בולטות במבט מהצד (פרופיל). ניתן להרחיב את הגשרים הצרים המייצרים תווי פנים צרים. טיפולי אורתודונטיה אינם מוגבלים לילדים בלבד. יותר ויותר מבוגרים בוחרים באורתודונטיה, הן מסיבות אסתטיות או תפקודיות.

פורניר שיניים

ציפוי פורניר לשיניים קיים שנים רבות, והוא משתכלל ומשתפר באופן מתמיד. הפורניר הוא ציפוי ששמים בצד של השיניים הקרוב לשפתיים וללחיים, ולפעמים הוא סובב את השיניים עד לצד האחורי שליד הלשון. הפורניר מיוצר מחומר מורכב או מפורצלן. פורצלן עמיד יותר וצבעו לא משתנה. הציפוי יכול לשנות את הצורה, המיקום והצבע של השיניים. ניתן לבצע את הציפוי באופן שמרני בנוגע לכמות מבנה השן שמסירים, בהתאם לכל מקרה ומקרה. בדרך כלל מגיעים לשני תורים אצל רופא השיניים עבור טיפול ציפוי פורניר.

כתרים

כתרים גם הם יכולים להוות פתרון מעולה עבור אתגרים אסתטיים. משתמשים בכתרים כאשר דרושים שינויים נרחבים יותר לשן, אשר השיטות האמורות למעלה לא יכולות לתת להם מענה. כתרים יכולים להיות מורכבים מפורצלן מותך למתכת, מפורצלן כולו, או מפורצלן מותך לזירקוניה. הודות להתקדמויות טכנולוגיות, ניתן לייצר כתרים אסתטיים ביותר שכמעט ואי אפשיר להבדיל ביניהם לבין השיניים הטבעיות. המחקרים מראים שכאשר פוגשים מישהו בפעם הראשונה ראשית כול מבחינים בחיוך שלו. שיפור ההופעה שלכם יכול ליצור רושם ראשוני חיובי. אם יש לכם דאגות אסתטיות כלשהן יש לשאול את רופא השיניים מה ניתן לעשות בנידון. לא תתחרטו על השיפור. המשיכו לחייך ולהעביר אותו הלאה.